Camtasia Relay®  ile James Madison Üniversitesi’nde Özgürlüğü Yakalamak



Ders Kayıt İkamesi Arayışı
James Madison Üniversitesi (JMU) web medya tasarım mühendisi Grover Saunders, çalıştığı kurumun uzun süredir kullanmakta olduğu pahalı ve patentli ders kayıt sisteminin yerine geçebilecek bir başka sistem ararken, aradıklarının çok daha esnek bir sistem olduğunun farkındaydı.
“Mevcut tüm ders kayıt sistemleriyle ilgili detaylı  araştırma ve karşılaştırmalarım neredeyse üç yılımı aldı” diyordu. “Camtasia Relay’in farkı  farkediliyordu”

Yarım Milyon Dolarlık Mesele
En önemli faktörlerden biri fiyatlama idi.  Camtasia Relay’in dört basamaklı fiyat etiketiyle yöneticileri ikna etmek işten bile değildi, üstelik hem riski azaltacak hem de deneme yapma imkanımız olacaktı.

“Zamanında talihsizce altı basamaklı bir yatırım yapmış olmamız nedeniyle son yedi yıldır kullanmak zorunda kaldığımız ve omzumuza fazlasıyla yük bindiren tatsız sistemden sonra, Camtasia Relay’in sunduğu  düşük giriş maliyeti ile tazelenmiş ve nefes  alabilmiştik”  diye devam ediyordu Saunders.

Bir elin parmaklarını geçmeyen kullanıcıyla yapılan sınırlı denemeler yerine, üniversite Camtasia Relay’ı hizmete açacak ve sistemin öğretim üyeleri arasında tutunup tutunmadığını kendi gözleriyle görecekti.

“Camtasia Relay’in maliyeti o kadar düşüktü ki, yöneticilerin seçim yapmasına gerek bile kalmadan bir yıl boyunca denenebilirdi. Nihayetinde işe yaramazsa bile, büyük bir kaybımız olmayacaktı” diyordu Saunders.

Kendi reklamını kendi yapan ürün/Ünü ağızdan ağıza yayılan ürün
Camtasia Relay’in lisanslamasında, sistemin kullanıldığı kürsü veya kullanıcı sayısından ziyade “etkinlik değerlendirmesi” baz alındığından, üniversite bünyesinde geniş çaplı  bir pazarlama çabasına gerek kalmaksızın teknolojinin organik olarak/ününün ağızdan ağıza yayıldığı tespit edilmişti.   

“Fiyatlama modelini çok zekice bulduğumu itiraf etmeliyim-öğretim üyelerinden birinin diğerine Camtasia Relay’den bahsetmesiyle, o kişi gidip sistemi indirebiliyor ve herhangi bir özel ekipman veya lisansa ihtiyaç duymadan sistemi deneyebiliyor” diyordu Saunders. “ Sunulan  özgürlükle, Camtasia Relay’in sadece bir yıl içinde, önceki üründe yaklaşık olarak yedi yılda yakalayabildiğimiz kullanıcı sayısının iki katına çıkmasına şaşmamak gerek”

Satıcılara Bağımlı Kalmaya “Son”

Benzer bir özgürlük anlayışı içerik formatlarında ve teslimat mekanizmalarında da hakim. Camtasia Relay, teslimata hazır bir şekilde rafta bekleyen bir medya sunucusuna veya barındırma çözümüne de (hosting solution) içeriği yükleyebilmekte… üstelik bunu oldukça geniş bir yelpazede yer alan endüstri standardına haiz medya formatlarında da yapabilmekte…

“Camtasia Relay ile uzmanlaşmış bir sunucuya bağlı kalmıyorsunuz. İçeriği her yere hareket ettirebiliyor ve istediğimiz yere teslim edebiliyoruz” diyordu Saunders. “İçeriklerinin tek bir yere bağlı olmadığı konusunda rahatlayan öğretim kadromuz, mevcut medya teslimat sistemimiz üzerinden Camtasia Relay ile kolayca entegre olmaktan da çok memnunlardı”.

Zahmetsiz Kurulum ve Destek
Entegrasyon, kurulum ve sürdürülebilir destek ve bakım hizmetlerine ilişkin gizli maliyetler yeni teknoloji seçiminde her zaman bir endişe kaynağı olmuştur. JMU, Camtasia Relay’in teknik personelin kıymetli zamanından çok ama çok az çaldığını tespit etmiştir. 

“Ben Camtasia Relay’in günlük teknik temas noktası olarak görev yapıyorum, yani demek istiyorum ki websitemizde yer alan “Yardıma mı İhtiyacınız Var?” sorusunun yanında genelde benim e-posta adresimi görürsünüz” diyordu Saunders. “Camtasia Rela,y hesapları oluşturmak dışında çok az bakım isteyen bir bebek. Üstelik sistemin kullanımı gerçekten de çok kolay olduğundan öğretim kadrosu aslında birbirine eğitim veriyor, bana gerek kalmıyor bile”

“TechSmith ekibinin müşterilerle direkt temas kurma sıklığının da beni etkilediğini söylemeliyim. Sizi gerçekten de dinliyorlar ve tam da sizin istediğiniz aracı oluşturmaya çaba gösteriyorlar. Aslına bakarsanız, ürün/firma hakkındaki kanaatimi en çok etkileyen unsur TechSmith’in hem satış hem de teknik destek ekibi ile kurmuş olduğum düzgün ve mükemmel iletişim olmuştu.”


Öğretim Kadrosu ve Öğrenciler Arasında Popülarite
Tıpkı tüm diğer sınıf içi teknoloji uygulamalarında olduğu gibi, basit ve teknolojik açıdan yaklaşılabilir araçlar çok daha kolayca benimsenip geniş çapta kullanılabilmekteyken, hantal sistemler toz tutmaktan kurtulamaz.

JMU kimya ve biokimya bölümü doçenti Kevin Caran, ardarda devam eden kar fırtınaları yüzünden okul üç gün kapanmak zorunda kaldığında, Camtasia Relay’ı kullanarak öğrencilerine dilediklerinde erişebilecekleri ders kayıtları hazırlamıştı.

“Programın kullanımını öğrenmek oldukça kolaydı-  dersin başında “kayıt” tuşuna sonunda ise “çık” tuşuna basmak kadar kolay….” diyordu Caran. “Derslerimi, bilgisayarıma bir kulaklık taktıktan sonra sesimi kaydeden ve hatta ekrana bir şeyler dahi yazmama imkan veren interaktif/etkileşimli bir gösterim birimiyle kaydettim”.


Caran’ın öğrencileri kaçırdıkları ders materyallerini bir Cumartesi günü okula gidip dinlemek yerine, hocalarının yaptığı kayıtları seyrederek ve hatta not alarak takip edebilmişlerdi.

“Öğrencilerim arasında gayri resmi bir e-posta araştırması yaparak, çevrimiçi/online dersler hakkında ne düşündüklerini iletmelerini istedim. Büyük çoğunluk olumlu görüş bildirdi” diyordu Caran. “Öğrencilerim çevrimiçi dersin, asıl dersin kendisiyle hemen hemen aynı olduğunu, üstelik dersi kendi hızlarında takip edebilme imkanına sahip olduklarını belirttiler. Pek çok öğrencim ise ders videomu çalışma aracı olarak kullanmayı planlandıklarını ve bir sonraki sınav öncesinde tekrar izleyeceklerini söyledi.”



JAMES MADISON ÜNİVERSİTESİ
Üniversite Hakkında
James Madison Üniversitesi Virginia’da bulunan bir devlet üniversitesidir
17,964 öğrenci kampüs eğitimine kayıtlıdır
100’ün üzerinde Camtasia Relay hesabı bulunmaktadır.
560’ın üzerinde video yaratılmıştır.

JMU’daki Yoğun Kullanım Alanları
•    Uzaktan eğitim
•    Karışım dersler
•    Afet halinde dahi kesintisiz eğitim

Camtasia Relay’i Başlıca Seçme Nedenleri
•    Düşük giriş maliyeti
•    Kişi başına lisansa gerek duyulmaması
•    Sabit donanıma gerek duyulmaması
•    Öğretim kadrosu ve teknik ekip açısından kullanım kolaylığı