Arama Yapın

Aramak istediğiniz kelimeyi boşluğa yazıp arama butonuna basın.

Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi – Privileged Access Management (PAM) Yazılımının Gerçek Maliyeti

E-Data Teknoloji

  • Anasayfa
  • Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi – Privileged Access Management (PAM) Yazılımının Gerçek Maliyeti

Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi – Privileged Access Management (PAM) Yazılımının Gerçek Maliyeti

11 / Aralık / 19

Uygun fiyatlı bir PAM çözümü her zaman en üst seviye teknolojiyi ve uyumluluğu garanti etmez. Kurumsal ölçekte bir PAM teknolojisi için yatırım yaparken ilk yatırım maliyetinin yanı sıra, PAM
programı kapsamında, ileriki yıllarda ulaşılması hedeflenen noktanın doğru belirlenmesi, güvenlik gereksinimlerinin saptanması, insan kaynağı ve altyapısına bağlı olarak ihtiyaç duyulabilecek ek
lisansların ve dolayısıyla oluşabilecek maliyetlerin de öngörülmesini gerektiriyor.

Projeniz esnasında ortaya çıkacak gizli maliyetlerin size sürpriz yapmasına izin vermeyin
Bir PAM projesini başlattıktan sonra ek bütçe çıkarmamak büyük önem taşıyor. Bunun için şirketlerin sorması ve yanıtlarını hazırlaması gereken 14 soru setini Thycotic hazırladı:
1. PAM üreticinizin her çözümü aynı kriterle ölçtüğünden emin misiniz? Bunun için Gartner’ın şu dokümanından kontrol etmenizi öneriyoruz:

2. Projenin ilerleyen evrelerinde yeni özellikleri kendi kendime, herhangi bir ücret ödemeden ve altyapısal problemler yaşamadan devreye alabilir miyim? Üreticiden Profesyonel Hizmetler
desteği almam gerekecek mi?

3. Eğer Cloud çözümü ihtiyaçlarınıza uygun ise aynı çözümün on-prem yerine Cloud versiyonunu tercih edebilecek miyim? Tercih ederseniz bazı özellikleri kullanamama gibi bir durum söz konusu olacak mı?

4. On-prem çözüm tercih ettiğimde PAM için ne tip bir altyapı hazırlamam gerekecek?

5. PAM çözümünün kullanmayı planladığım her bir bileşeni için (vault, password rotation, webAccess, monitoring, vb.) fiziksel veya sanal bir makineye ihtiyaç duyacak mıyım? Çözümü ihtiyaçlarım doğrultusunda genişletme / küçültme şansına sahip miyim?

6. Eğer sisteme yeni şifreler veya kullanıcılar eklemek istersem yeni alım yapmadan önce mevcut altyapı yeterli olacak mı?

7. Yüksek Erişilebilirlik (High Availability) ve yedeklilik (Redundancy) için ayrı bir çözüm satın almak gerekiyor mu? Satın alınan çözümü on-prem olarak mı çalıştırmak gerekiyor?

8. Tercih edeceğim on-prem PAM mimarisi jump-host vb gibi ek lisanslar almamı gerektirecek mi?

9. İlk kurulum ve konfigürasyonu iç kaynaklarla (kendim) yapabilir miyim? Aksi durumda Profesyonel Hizmetler desteği için ayrıca bütçeleme yapmalı mıyım?

10. Profesyonel Hizmetler desteği alacaksam projenin tamamlanması ve çözümün tamamen kullanılır hale gelmesi için kaç günlük bir çalışma öngörülüyor?

11. Privilege Management teknolojisi için ekip içerisinde tam zamanlı kaç kişi istihdam etmem ve eğitim aldırmam gerekir?

12. Yazılım güncellemeleri, yeni özellikler ve güvenlik yamaları gibi süreçleri kendi ekibimle yapabilir miyim? Yoksa Profesyonel Hizmetler desteği olarak ayrıca bütçelemem mi gerekir?

13. Altyapımızda bulunan tüm cihazlar ve sistemleri entegre edebilmek için özelleştirilmiş script yazılmasına ihtiyaç duyulduğunda ayrıca ödeme yapmam gerekir mi?

14. Tercih ettiğim PAM çözümü raporlama yetkinlikleri açısından değerlendirildiğinde yeni rapor hazırlamak için Profesyonel Hizmetler desteği gerekecek mi? Veya raporların farklı sistemlerle entegrasyonunu sağlamak için yeni yazılımlar almak gerekecek mi?

Tüm bu soruların cevaplarını veren bir şirket, artık karar verme aşamasına hazırdır ve ihtiyaç duyulacak potansiyel tüm faktörleri hesaba katmıştır. Bu sayede finans departmanları PAM projesi ile ilgili oluşabilecek maliyetleri içeren tüm verileri görme ve şirkete yaratacağı katmadeğeri analiz edebilecektir.

Thycotic’in sunduğu Toplam Sahip Olma Maliyeti yaklaşımını incelemek için lütfen tıklayın.

Haberin kaynağı için tıklayınız