Arama Yapın

Aramak istediğiniz kelimeyi boşluğa yazıp arama butonuna basın.

Veri Merkezlerinde “Başarı Hikayesi” Yazabilmek için Nelere Dikkat Etmelisiniz?

E-Data Teknoloji

  • Anasayfa
  • Veri Merkezlerinde “Başarı Hikayesi” Yazabilmek için Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Veri Merkezlerinde “Başarı Hikayesi” Yazabilmek için Nelere Dikkat Etmelisiniz?

23 / Aralık / 20

Başarılı bir “veri merkezi”nin arkasında neler mi yatıyor? Bu yazıda bu sorunun yanıtlarını bulacaksınız.

Bir veri merkezinin başarılı olması için en önemli unsurlardan biri “kapasite planlaması”dır. TechTarget, veri merkezi kapasite planlamasını “bir kuruluşun bilişim kaynakları, güç yükü, soğutma kapasitesi, müşterilerinin taleplerinden doğan iş yükünü karşılayacak stratejinin oluşturulmasına eşittir” olarak ifade ediyor. Buraya güvenlik ve uyumluluğu da ekleyebiliriz. Verimli ölçeklendirmenin yanı sıra veri merkezlerinin sorumlu bir şekilde ölçeklendirilmesi büyük önem taşıyor.

Kapasite planlamak neden zor?
Sadece sizin çalışmanızın yetmediği, sizin müşterilerinizin de çalışması ve başarılı olması gerektiği bir dünyanın içindeyiz. Tam da bu sebeple BT kaynaklarının hızlı, etkili, güvenli bir şekilde ölçeklendirilebilmesi kritik önem taşıyor. Bu konuda başarılı olabilmek için Vertiv’in “başarı hikayesi” sahibi uygulamalarını paylaşıyoruz.

1. Kapasite planlaması hiçbir zaman bitmez
Bir veri merkezinin kapasite planlaması, iş planı gibi aylık, 3 aylık veya yıllık projelendirilemez. Veri merkezinin görevi “aralıksız bir görevdir”. Bunun temel nedeni, BT kaynaklarının günlük kullanımının ve soğutma, çevresel izleme, güvenlik gibi destekleyici altyapının anlık kullanım artışları veya kesintileri için yakından izlenmesi gerektiğidir. Günümüzün BT ortamında, kapasite ihtiyaçları bir saat içinde değişebilir. Veri merkezi operatörleri, kapasite değişimlerini anında karşılamaya hazır olmalı.

Ayrıca, veri merkezi yöneticilerinin gelecekteki yeni ekipman satın alımlarını planlayabilmeleri için, mevcut kullanımlar hakkında çok iyi bilgi sahibi olmaları gerekiyor. Bu, zamana özgü birkaç rapor yerine sürekli bu bilgilere ilişkin öngörü sahibi olmak anlamına geliyor. Bunun mümkün olması için, yöneticilerin her zaman veri merkezi performansının tüm kapsamına bir bakışta erişmesi önem taşıyor.

2. İş ortakları ve BT arasındaki iletişim eksiklerini giderin
Veri merkezi çalışanları ile iş ortakları arasındaki iletişim hattı çok önemli konulardan biri. Sektörün uzman isimlerinden biri olan Bill Kleyman’a göre kapasite planlamasında başarılı olmanın en önemli yollarından biri iletişim boşluklarını kapatmak.

Kleyman, BT yöneticilerinin bir şirketin büyüme stratejisine hakim olmasının veri merkezinde de büyümeyi doğrudan etkileyeceğinin altını çiziyor. Üst düzey BT yöneticilerinin veri merkezi öngörülerinin bu sebeple doğrudan işletmenin hedefleri ile tutarlı olması gerekiyor. Benzer şekilde enerji tüketimi gibi tesisler ile BT ekipmanları arasındaki herhangi bir kopukluk veri merkezinin kapasite değişikliklerine yanıt verme hızını düşürecektir.

3. “Veri merkezi altyapı yönetim yazılımına sahip olmak bir seçim değil, zorunluluk”
Veri merkezi altyapı yönetimi yazılımı (DCIM) bir veri merkezinin işletim sistemi gibi çalışır. Bu sebeple DCIM olmadan kapasite planlamak neredeyse imkansız gibidir.

DCIM’in birincil işlevlerinden biri, çevresel koşullar, enerji tüketimi, kullanılan ekipmanın durumu ve çok daha fazlası dahil olmak üzere tüm veri merkezindeki ölçümlerin toplanması ve analizidir. Bu, günlük bazda veri merkezi personelinin, atık kaynaklarını veya aksama süresinin olası nedenlerini erken tespit ederek operasyonel verimliliği korumasına yardımcı olur. Tüm bu öngörüler, kapasite planlamasını iyileştirmek için de kullanılabilir.

Türünün en iyisi DCIM, operatörlerin kapasite planlamasıyla ilgili görevleri tamamlamasını kolaylaştırır. Bir veri merkezinin kapasitesini yönetmek karmaşık gibi görünse de, DCIM sayesinde basitleştirilebilecek ve verimli ölçeklenebilecek bir iştir.